A mind gyorsabb és biztonságosabb közösségi szállítás a 60-as években egyre inkább előtérben került. Ekkor Európában még nem erősödött meg a légi utasszállítás, és az USA-ban is csak bontogatta a szárnyait. A Britt kormány az 1950-es évek második felében tette le voksát egy az országot átszelő autópálya építése mellett. Ennek keretében az első ilyen jellegű 2x3 sávos M1-es jelzésű autópályát 1959 novemberében-ben adták át a forgalomnak, amely London és Birmingham között hivatott biztosította a "nagy-sebességű" forgalmat.
Britannia útjait róva (www.flickr.com)
Még ugyanebben az évben a BMMO gyár egy új gyors autópályára tervezett modellel rukkolt ki. Ez az éppen csak gyártásba került, féléve szolgálatban lévő C5 modell áttervezett CM5 és CM5T változata volt. A különbségek nem csak külsőleg voltak jelentősek, hanem szerkezetileg is, ugyanis ezen az autópályán volt először "No Speed Limit" azaz eltörölt sebesség az autóbuszokra, aminek kihasználásához át kellett tervezni a meglévő C5 típusokat.