Az 50-es évek közepén az egyre erősödő olajárak mellett mindinkább igény mutatkozott egy olcsón üzemeltethető kisméretű városi autóra. Akkoriban számos neves autógyártó és tervező kirukkolt a saját modelljével. Ekkor jelent meg többek között a Német Hoffman Kabine, BMW 600, Isetta 300, Jurisch Motoplan, Kleinschnittger F-125, Messerschmitt KR175, Zundapp Janus vagy a Francia Inter 175, Spanyol David, Lengyel Mikrus MR-300, Olasz Iso Isetta, Britt Reliant Regal, Scootacar MK I is.
A legenda szerint amint Erst Heinkel meglátta az első Olasz Iso Isettát, annyira megtetszett neki, hogy úgy döntött a nagy-múltú Heinkel gyár is beszáll a mikroautók gyártásába. A terv az volt, hogy az Isettánál könnyebb, gyorsabb és nem utolsósorban olcsóbb, ezzel együtt gazdaságosabb legyen az új Heinkel kisautó.
![]() |
storm.oldcarmanualproject.com |